doc.
Jurij Likin
Associate professor
tel:
54259 1632
e-mail: 5625@post.jamu.cz
UČO: 5625
Faculty of Music
Komenského nám. 6, Brno 662 15
2NP door 105
Membership in academic bodies | Function |
---|---|
Kolegium děkana HF | Member |
Prezídium Mezinárodní soutěže Leoše Janáčka v Brně | Member |
Workplace | Function |
---|---|
Katedra dechových nástrojů | Associate professor |
Subject | Code |
---|---|
Metodika II | H60231HOl |
Orchestrální party a sóla I | H60246HOl |
Orchestrální party a sóla II | H60247HOl |
Výroba strojků I - hoboj | H60373Hl |
Výroba strojků II - hoboj | H60374Hl |
Historický hoboj | H6105Bl |
Metodika I | H60228HO |
Interpretační seminář III | H60151Zl |
Interpretační seminář II | H60150Zl |
Interpretační seminář I | H60149Zl |
Hra na nástroj III | H60109HOl |
Hra na nástroj III - abs. projekt | H60109AAl |
Hra na nástroj II | H60105HOl |
Hra na nástroj II - abs. projekt | H60105Al |
Hra na nástroj II | H60104HOl |
Dějiny a literatura nástroje II | H40088HOl |
Hra na nástroj I | H60101HOl |
Hra na nástroj I | H60102HOl |
Dějiny a literatura nástroje I | H40082HOl |
Hlavní předmět programu I - historický hoboj | HF0258l |
Subject | Code |
---|---|
Výroba strojků III - hoboj | H60375H |
Historický hoboj | H6105Bz |
Výroba strojků II - hoboj | H60374Hz |
Výroba strojků I - hoboj | H60373Hz |
Orchestrální party a sóla I | H60246HOz |
Orchestrální party a sóla II | H60247HOz |
Metodika II | H60231HOz |
Interpretační seminář III | H60151Zz |
Interpretační seminář I | H60149Zz |
Interpretační seminář II | H60150Zz |
Hra na nástroj III | H60109HOz |
Hra na nástroj I | H60102HOz |
Hra na nástroj II | H60104HOz |
Hra na nástroj II - abs. projekt | H60105Az |
Hra na nástroj II | H60105HOz |
Hra na nástroj III - abs. projekt | H60109AAz |
Hra na nástroj I | H60101HOz |
Dějiny a literatura nástroje II | H40088HOz |
Dějiny a literatura nástroje I | H40082HOz |
Subject | Code |
---|---|
Výroba strojků II - hoboj | H60374Hl |
Orchestrální party a sóla II | H60247HOl |
Výroba strojků I - hoboj | H60373Hl |
Metodika II | H60231HOl |
Orchestrální party a sóla I | H60246HOl |
Metodika I | H60228HO |
Interpretační seminář III | H60151Zl |
Interpretační seminář II | H60150Zl |
Interpretační seminář I | H60149Zl |
Hra na nástroj III - abs. projekt | H60109HOl |
Hra na nástroj II | H60105HOl |
Hra na nástroj II - abs. projekt | H60105Al |
Hra na nástroj I | H60101HOl |
Hra na nástroj II | H60104HOl |
Hra na nástroj I | H60102HOl |
Dějiny a literatura nástroje II | H40088HOl |
Dějiny a literatura nástroje I | H40082HOl |
Hlavní předmět programu I - historický hoboj | HF0258l |
Subject | Code |
---|---|
Výroba strojků III - hoboj | H60375H |
Výroba strojků II - hoboj | H60374Hz |
Orchestrální party a sóla II | H60247HOz |
Výroba strojků I - hoboj | H60373Hz |
Metodika II | H60231HOz |
Orchestrální party a sóla I | H60246HOz |
Interpretační seminář III | H60151Zz |
Interpretační seminář II | H60150Zz |
Hra na nástroj III - abs. projekt | H60109HOz |
Interpretační seminář I | H60149Zz |
Hra na nástroj II - abs. projekt | H60105Az |
Hra na nástroj II | H60105HOz |
Dějiny a literatura nástroje II | H40088HOz |
Hra na nástroj I | H60101HOz |
Hra na nástroj I | H60102HOz |
Hra na nástroj II | H60104HOz |
Dějiny a literatura nástroje I | H40082HOz |
Subject | Code |
---|---|
Výroba strojků II - hoboj | H60374Hl |
Orchestrální party a sóla I | H60246HOl |
Výroba strojků I - hoboj | H60373Hl |
Orchestrální party a sóla II | H60247HOl |
Metodika I | H60228HO |
Metodika II | H60231HOl |
Interpretační seminář II | H60153Zl |
Interpretační seminář III | H60151Zl |
Interpretační seminář I | H60149Zl |
Interpretační seminář II | H60150Zl |
Hra na nástroj III - abs. projekt | H60109HOl |
Hra na nástroj II | H60104HOl |
Hra na nástroj II - abs. projekt | H60105HOl |
Hra na nástroj I | H60101HOl |
Hra na nástroj I | H60102HOl |
Dějiny a literatura nástroje II | H40088HOl |
Subject | Code |
---|---|
Výroba strojků III - hoboj | H60375H |
Výroba strojků I - hoboj | H60373Hz |
Výroba strojků II - hoboj | H60374Hz |
Orchestrální party a sóla II | H60247HOz |
Orchestrální party a sóla I | H60246HOz |
Metodika II | H60231HOz |
Interpretační seminář II | H60153Zz |
Interpretační seminář III | H60151Zz |
Interpretační seminář I | H60149Zz |
Interpretační seminář II | H60150Zz |
Hra na nástroj II - abs. projekt | H60105HOz |
Hra na nástroj III - abs. projekt | H60109HOz |
Hra na nástroj II | H60104HOz |
Hra na nástroj I | H60102HOz |
Hra na nástroj I | H60101HOz |
Dějiny a literatura nástroje II | H40088HOz |
Subject | Code |
---|---|
Výroba strojků I - hoboj | H60373Hl |
Výroba strojků II - hoboj | H60374Hl |
Hra na nástroj III - abs. projekt | H60109HOl |
Interpretační seminář I | H60149Zl |
Interpretační seminář II | H60150Zl |
Interpretační seminář III | H60151Zl |
Interpretační seminář I | H60152Zl |
Interpretační seminář II | H60153Zl |
Metodika I | H60228HO |
Metodika II | H60231HOl |
Orchestrální party a sóla I | H60246HOl |
Orchestrální party a sóla II | H60247HOl |
Dějiny a literatura nástroje II | H40088HOl |
Hra na nástroj I | H60101HOl |
Hra na nástroj I | H60102HOl |
Hra na nástroj II | H60104HOl |
Hra na nástroj II - abs. projekt | H60105HOl |
Dějiny a literatura nástroje I | H40082HOl |
Subject | Code |
---|---|
Výroba strojků II - hoboj | H60374Hz |
Výroba strojků III - hoboj | H60375H |
Výroba strojků I - hoboj | H60373Hz |
Interpretační seminář I | H60152Zz |
Interpretační seminář II | H60153Zz |
Metodika II | H60231HOz |
Orchestrální party a sóla I | H60246HOz |
Orchestrální party a sóla II | H60247HOz |
Interpretační seminář III | H60151Zz |
Interpretační seminář II | H60150Zz |
Interpretační seminář I | H60149Zz |
Hra na nástroj III - abs. projekt | H60109HOz |
Hra na nástroj II - abs. projekt | H60105HOz |
Hra na nástroj II | H60104HOz |
Hra na nástroj I | H60101HOz |
Hra na nástroj I | H60102HOz |
Dějiny a literatura nástroje II | H40088HOz |
Dějiny a literatura nástroje I | H40082HOz |
Subject | Code |
---|---|
Výroba strojků I - hoboj | H60373Hl |
Výroba strojků II - hoboj | H60374Hl |
Orchestrální party a sóla II | H60247HOl |
Interpretační seminář II | H60150Zl |
Orchestrální party a sóla I | H60246HOl |
Metodika II | H60231HOl |
Metodika I | H60228HO |
Interpretační seminář II | H60153Zl |
Interpretační seminář I | H60152Zl |
Interpretační seminář III | H60151Zl |
Interpretační seminář I | H60149Zl |
Hra na nástroj III - abs. projekt | H60109HOl |
Hra na nástroj II - abs. projekt | H60105HOl |
Dějiny a literatura nástroje I | H40082HOl |
Dějiny a literatura nástroje II | H40088HOl |
Hra na nástroj I | H60101HOl |
Hra na nástroj I | H60102HOl |
Hra na nástroj II | H60104HOl |
Subject | Code |
---|---|
Výroba strojků III - hoboj | H60375H |
Výroba strojků II - hoboj | H60374Hz |
Výroba strojků I - hoboj | H60373Hz |
Orchestrální party a sóla II | H60247HOz |
Orchestrální party a sóla I | H60246HOz |
Metodika II | H60231HOz |
Interpretační seminář I | H60152Zz |
Interpretační seminář II | H60153Zz |
Interpretační seminář III | H60151Zz |
Interpretační seminář I | H60149Zz |
Interpretační seminář II | H60150Zz |
Hra na nástroj II - abs. projekt | H60105HOz |
Hra na nástroj III - abs. projekt | H60109HOz |
Hra na nástroj II | H60104HOz |
Hra na nástroj I | H60102HOz |
Dějiny a literatura nástroje II | H40088HOz |
Hra na nástroj I | H60101HOz |
Dějiny a literatura nástroje I | H40082HOz |
Subject | Code |
---|---|
Interpretační seminář II | H60153Zl |
Metodika I | H60228HO |
Metodika II | H60231HOl |
Orchestrální party a sóla I | H60246HOl |
Orchestrální party a sóla II | H60247HOl |
Výroba strojků I - hoboj | H60373Hl |
Výroba strojků II - hoboj | H60374Hl |
Interpretační seminář I | H60149Zl |
Interpretační seminář II | H60150Zl |
Interpretační seminář III | H60151Zl |
Interpretační seminář I | H60152Zl |
Hra na nástroj II | H60104HOl |
Hra na nástroj II - abs. projekt | H60105HOl |
Hra na nástroj III - abs. projekt | H60109HOl |
Hra na nástroj I | H60102HOl |
Hra na nástroj I | H60101HOl |
Dějiny a literatura nástroje II | H40088HOl |
Subject | Code |
---|---|
Výroba strojků II - hoboj | H60374Hz |
Výroba strojků III - hoboj | H60375H |
Výroba strojků I - hoboj | H60373Hz |
Orchestrální party a sóla II | H60247HOz |
Orchestrální party a sóla I | H60246HOz |
Metodika II | H60231HOz |
Interpretační seminář II | H60153Zz |
Interpretační seminář I | H60152Zz |
Interpretační seminář III | H60151Zz |
Interpretační seminář I | H60149Zz |
Interpretační seminář II | H60150Zz |
Hra na nástroj III - abs. projekt | H60109HOz |
Hra na nástroj II - abs. projekt | H60105HOz |
Hra na nástroj II | H60104HOz |
Dějiny a literatura nástroje II | H40088HOz |
Hra na nástroj I | H60101HOz |
Hra na nástroj I | H60102HOz |
Subject | Code |
---|---|
Výroba strojků II - hoboj | H60374Hl |
Orchestrální party a sóla I | H60246HOl |
Orchestrální party a sóla II | H60247HOl |
Výroba strojků I - hoboj | H60373Hl |
Interpretační seminář II | H60153Zl |
Metodika I | H60228HO |
Metodika II | H60231HOl |
Interpretační seminář III | H60151Zl |
Interpretační seminář I | H60152Zl |
Interpretační seminář II | H60150Zl |
Interpretační seminář I | H60149Zl |
Hra na nástroj III - abs. projekt | H60109HOl |
Hra na nástroj II - abs. projekt | H60105HOl |
Hra na nástroj I | H60102HOl |
Hra na nástroj II | H60104HOl |
Hra na nástroj I | H60101HOl |
Dějiny a literatura nástroje II | H40088HOl |
How and when to contact me
Kdy a jak mne kontaktovat
likin@jamu.cz
Professional card
Životopis doc. Jurije Likina
- Identifikace osoby
- Jurij Likin je českým hudebníkem běloruského původu. První ocenění (Mezinárodní soutěž Concertino Praha 1984) přišlo již při jeho studiu na Hudebním lyceu v Minsku a svou úspěšnou sólovou kariéru zahájil Jurij tehdy vystoupením s orchestrem na pódiu Běloruské filharmonie. Ve svých studiích pokračoval na Běloruské hudební akademii u profesora Borise Ničkova. V roce 1992 získal stipendium francouzské vlády pro studium na pařížské konzervatoři u profesora Maurice Bourguea; u stejného pedagoga pak studoval sólovou i komorní hru v Praze. V roce 1994 získal Jurij Likin angažmá v Pražské komorní filharmonii. Ve stejném roce se stal členem Pražského dechového kvinteta a sólo-hobojistou Symfonického orchestru hl. m. Prahy FOK, kde působí dodnes. V roce 2011 spolu s brněnskými kolegy založil Janáček Ensemble, propagující českou komorní hudbu pro dechové nástroje. Vystupuje na četných tuzemských a zahraničních hudebních festivalech, jako sólista i komorní hráč natočil řadu skladeb pro Český, Italský, Francouzský, Běloruský rozhlas a televizi a pro řadu gramofonových společností. V roce 1999 obdržel prestižní výroční cenu francouzských kritiků „Choc du Monde de la Musique“ za desku Leoše Janáčka. Pravidelně je zván na mezinárodní mistrovské kurzy v tuzemsku a v zahraničí. V rámci programu Erasmus přednáší a zasedá v hodnoticích komisích na vysokých uměleckých školách v Italii, Polsku, Velké Británii a Nizozemsku. Od roku 2009 je pedagogem Hudební fakulty JAMU v Brně, v roce 2014 byl jmenován docentem. V letech 2013 až 2020 a od roku 2022 po současnost zastával/zastává funkci proděkana Hudební fakulty JAMU. Jurij Likin aktivně koncertuje, věnuje se badatelské činnosti, vede řadu akademických a uměleckých projektů, je členem prezidia mezinárodní interpretační soutěže Leoše Janáčka, členem oborové rady doktorského studijního programu Fakulty umění Ostravské univerzity, členem oborové rady stipendijního dotačního programu Ministerstva kultury České republiky.
- Pracoviště
- Katedra dechových nástrojů, děkanát HF JAMU
- Funkce na pracovišti
- Docent, proděkan pro mezinárodní vztahy
- Univerzitní aktivity
- Organizační práce pro pedagogické pracoviště: Hostující profesoři třídy hoboje HF JAMU 2009-2022: Maurice Bourgue, Jean Christophe Gayot, Omar Zoboli, Christian Schmitt, François Leleux, Fabien Thouand, Gerome Guichard, Alfredo Bernardini, Xenia Löffler, Denis Bystrov, Giuseppe Nalin, Mario Frezzato. Technologické vybavení pedagogického pracoviště: hoboje Marigaux 901, Marigaux 910, Buffet-Crampon Green Line Polo, Buffet-Crampon Green Line Auto, Fossati-Paris model S, Adler, hoboj d´amoure Fossati-Faris model Artiste, anglické rohy Püchner, Fossati J10, Fossati Soliste S01.Inventář pro výrobu strojků: Hoblice Reeds´n Stuff, předhoblice Reeds´n Stuff, výřezová hoblice Reeds´n Stuff, fazonkováč Reeds´n Stuff, tester tvrdosti Reeds´n Stuff, mikrometr Reeds´n Stuff, gilotina Reeds´n Stuff, třetič třtiny Reeds´n Stuff, brousek Reeds´n Stuff, fazónky Chiarugi, Reeds´n Stuff. Technologické vybavení učebny č. 215: klavír křídlo Yamaha, cembalo, PC, obrazovka, tiskárna, audio systém, audio-diktafon ZOOM, videokamera ZOOM.
- Mimouniverzitní aktivity
- Nahrávky Jurije Likina/Recordings: https://www.youtube.com/watch?v=Uj2szpfyNZE https://www.youtube.com/watch?v=d7Ehsz8sFqA https://www.youtube.com/watch?v=EvOgqR3S4Bw https://www.youtube.com/watch?v=rfpnczDwfNMhttps://www.youtube.com/watch?v=fpbaWpx9k5s&t=811s https://www.youtube.com/watch?v=JDEHxLMrSSMhttps://www.youtube.com/watch?v=DEZtq4uQmYYhttps://www.youtube.com/watch?v=-7EZsuBvIE4https://www.youtube.com/watch?v=stXjly4QVAwhttps://www.youtube.com/watch?v=NrumH7tu990https://www.youtube.com/watch?v=Lreyc_X4w5Mhttps://www.youtube.com/watch?v=idu2kgxlJPQhttps://www.youtube.com/watch?v=cHLA9K9Z_bchttps://www.youtube.com/watch?v=keYJL22-ewkhttps://www.youtube.com/watch?v=XhVNtOLC7Z4https://www.youtube.com/watch?v=igsozrDjTh4https://www.youtube.com/watch?v=Xjew4-fFRbchttps://www.youtube.com/watch?v=hUajs4DjHUI
- Ocenění vědeckou komunitou
- Recenze: Jurij Likin a Pascal Moragues v posledních dvou sonátách Francise Poulenca z roku 1962 vystihují dokonale dvojznačnost této hudby jen zdánlivě klasické, tragické i žertující, k obrazu CD absolutně nádherného, jiskřícího inteligencí a sensibilitou. (Jacques Bonnaure, francouzský časopis Répertoire, 1997, nejvyšší ohodnocení „10 de Répertoire“ za nahrávku Francis Poulenc, Harmonia Mundi, edice Praga PRD 250109, 1996-1997)Ein Abend voll… Sólistou byl v Minsku narozený Jurij Likin, který hrál na hoboj značky Fossati-Paris. Concertino Detlefa Kobjelase pro hoboj a smyčcový orchestr bylo původně uvedeno v r. 1979. Následujíc „tří větou“ tradici zněla prostorem interpretace v osvěžujícím Furiosu hobojového zpěvu a veselé hře smyčců třpytivě, trylkovitě a jasně. Přítomný komponista, mladý sólista a šéf orchestru Dieter Kempe zářili po vyvedeném provedení. Harmonie a klasická radost ze hry dominovala v Koncertu pro hoboj Josefa Haydna. Zde vykouzlil sólo hobojista umělecko-hodnotnou okrasu a nechal kutálet trylky a vykvést nejjemnější melodické girlandy. Zvuk dechů se proháněl v tónu lidového Rondo-téma, Andante tklivě meditovalo. Radost smyslů a vynikající provedení bylo značkou kvality. (Crista Vogel, Das Orchestrer, 2.2006)Wie eine Liebeserklärung … Jurij Likin je úžasný hobojista. On hraje Mozartův Koncert v C dur tak zábavně a s tolika svižnými a rychlými kroky plné fantazie a hravě – s tolika otáčkami a čerstvostí, že je člověk permanentně užaslý a nadšený. Jeho tón je jemný a zároveň silný a navíc zcela zpěvný. „Velký ruch“ způsobil tento Koncert svého času v Mannheimu – vyprávěl Mozart. …Velký úspěch (Furore) také díky Juriji Likinovi v Reutlingenu. (hdw, Reutlinger General-Anzeiger, 28.1.2006)Viele Pferdestärken…o to více je obdivuhodné, s jakou chutí a muzikálnosti žongloval Jurij Likin s laskavou konverzací. Bez chybného nasazení a průběžně zaoblovaným tónem zvládal hobojista slabosti tohoto kusu se šarmem, nenásilně ale zcela s jistotou provedení [Domenico Cimarosa Concerto pro hoboj a smyčce] (ged, HAZ, 14.3.2002)Das Publikum ruft… Sólový hoboj se posléze spojuje s druhým hobojem…To se natolik zalíbilo publiku, že se se sólisty rozloučilo se silným potleskem a voláním „Bravo“! Likin ukázal pak svou výraznou hru ještě jednou ve větě ze „Čtyř ročních dob“ od Vivaldiho. (Weilburger Tageblatt, 18.7.2007)Meisterliches Konzert… Jurij Likin byl ukázkový interpret, který ze své „pastýřské píšťaly“ vyloudil kouzelné zvuky. Z Introduktion přes čerstvé, chichotající Allegro a nesoucí se Siciliana až po taneční Allegro giusto – přesvědčil Likin elegantním přednesem tónu, které mu vyneslo velký potlesk. (Karl Heinz Speyer, Westfalle Zeitung, 16.3.2002)Miláčkem obecenstva se stal sólista Jurij Likin, který velkým oblým tónem bezchybně zvládl i nejrychlejší řetězce šestnáctinek a trylkové ozdoby klíčových vět koncertu pro hoboj W. A. Mozarta (Schwäbisches Tageblatt, Blahopřání v tónech, 30.1.2006)…Mozartův Koncert pro hoboj, který s oslňující virtuozitou podal Jurij Likin …. Díky okouzlujícímu ušlechtilému zvuku hoboje a tvůrčí energii sólisty byl Mozartův koncert v nejlepších rukách. (Susanne Eckstein, Reutlingen Nachrichten, 28.1.2006) Naher Osten… nadchnout a dodatečně se etablovat mohl orchestr s Koncertem pro hoboj a smyčce [Domenica Cimarosy]. Přiměřeně k potěšení z poslechu přispěl měkký, teplý tón hoboje znamenitě intimujícího sólisty Jurije Likina, který vedle čistoty své hry prokázal virtuózní schopnosti. (Die Wochenzeitung, Naher Osten verändert das VHS-Maisterkonzert, 19.3.2002)
12. 1. 2023